پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف سرباز امریکایی در حال ضربه

پاداش چینایی ها برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان

۱۳ جدی ۱۳۹۹
روزنامه سیاه و سفید:

شماری از رسانه‌های امریکایی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی این کشور، گزارش داده اند که چین برای کشتن نظامیان امریکایی در افغانستان برای گروه‌های تروریستی پاداش می‌دهد.

به نقل از روزنامه‌ی نیویارک تایمز، در ۱۷ ماه دسامبر، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در جریان اطلاعاتی قرار گرفت که در آن از پاداش چین به گروه‌های مسلح در افغانستان برای کشتن نظامیان امریکایی در این کشور خبر داده است.

روزنامه‌ی نیویارک‌تایمز نوشته است که این اطلاعات از سوی مشاور امنیتی ترامپ به گونه‌ی شفاهی نیز به او، رسانده شده بود.

در این گزارش آمده است که تا هنوز واضح نیست که آیا چین پول داده است یا خیر و این خبر تا هنوز به گونه‌ی رسمی تایید نشده است.

با این حال، وانگ ونبین، یکی از سخنگویان وزارت خارجه‌ی چین، این خبر را جعلی خوانده و گفته است که این خبر به هدف بدنام کردن چین نشر و همگانی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه‌‎ی چین، روز پنج‌شنبه (۱۱ جدی)،  در یک نشست خبری گفته است که با این اتهامات می‌خواهند یک تصویر لکه‌دار از چین بیرون بدهند، حال آنکه چین هرگز جنگی را علیه دیگران آغاز نکرده و برای هیچ گروهی پول نپرداخته تا کشور دیگری را آماج قرار بدهند.

پیشتر نیز این روزنامه‌ی امریکایی  دراواخر ماه جون به نقل از مقام‌های استخباراتی امریکا گزارش داده بود که روسیه برای کشتن نیروهای این کشور در افغانستان پول پرداخته است.