سیل پروان

پس‌لرزه‌های سیلاب پروان ـ تلفات تا سقف 160 تن رسید

۱۵ سنبله ۱۳۹۹

مسئولان در وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که عملیات جستجوی قربانیان سیلاب‌های چند روز گذشته در ولایت پروان، هنوز هم ادامه دارد.

روزنامه سیاه و سفید:

احمدتمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز (شنبه، ۱۵ سنبله) به روزنامه اطلاعات روز گفت که تا کنون شمار قربانیان سیلاب‌های پروان  به ۱۶۰ کشته و بیش از ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آقای عظیمی همچنان گفت که هنوز هم گمان این‌که شماری از افراد در زیر آوارها گیر مانده باشند، وجود دارد و به همین خاطر عملیات جستجو نیز ادامه دارد.

از سوی هم، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که تا کنون به بیش از دوهزار خانواده‌ی آسیب‌دیده در پروان، مواد غذایی و غیرغذایی توزیع شده است. او گفت که این روند ادامه دارد.

ده روز پیش (پنجم سنبله) سیلاب ویرانگری در مرکز پروان جاری شد که در نتیجه‌ی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. همچنان در پی این سیلاب‌ها، خسارات هنگفت مالی به مردم و تأسیسات عامه وارد شد.

در همان روز و فردای آن، ۱۴ ولایت کشور شاهد جاری شدن سیلاب بودند. براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در حدود ۲۰۰ نفر در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها جان باخته و نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.