پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف انفجار

چهار سرباز در یک حمله‌ی موتربمب بر یک پاسگاه امنیتی در هلمند کشته شدند

۱۶ میزان ۱۳۹۹

منابع محلی در ولایت هلمند می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی موتربمب بر یک پاسگاه نیروهای دولتی در مربوطات ولسوالی نهرسراج این ولایت، چهار سرباز کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

روزنامه سیاه و سفید:

عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۵ میزان) در ساحه‌ی «یخچال» ولسوالی نهرسراج صورت گرفته است.

آقای زواک همچنان گفت که هنوز معلوم نیست که هدف حمله پاسگاه نیروهای ارتش بوده و یا هم نیروهای پولیس. در همین حال، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده‌اند که یک پاسگاه ارتش در این ساحه هدف حمله‌ی موتربمب قرار گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما مواردی از این دست در گذشته از سوی گروه طالبان صورت گرفته است.

در روزهای گذشته نیز حملات موتربمب در ولایت‌های ننگرهار و لغمان نیز صورت گرفته بود. در حمله‌ی موتربمب روز شنبه هفته‌ی جاری در مرکز ولسوالی غنی‌خیل ولایت ننگرهار دست‌کم ۱۴ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در حمله‌ی موتربمب بر کاروان موترهای والی لغمان نیز که روز دوشنبه در مربوطات شهر مهترلام صورت گرفت، هشت نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت هر دو حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته، اما دولت افغانستان طالبان را مسئول انجام این حملات دانسته است.