اشراف ماسک فروش

کرونا کشنده است یا انفلو آنزا ؟

۳۰ ثور ۱۳۹۹

گروهی از دانشمندان خطرات ناشی از ویروس کرونا و آنفولانزا “سرماخوردگی” معمولی را به مقایسه گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در نشریه Health Affairs دانشمندان در دانشگاه واشنگتن به این نتیجه رسیده اند که COVID-19  بسیار کشنده تر از آنفولانزاای معمولی است.

طبق گفته دانشمندان ، در ایالات متحده میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به COVID-19 و داشتن علائم بیماری 1.3 درصد است. در حالی که همین شاخص برای آنفولانزای فصلی تنها در 1/0 درصد است. این آمار براساس داده های مربوط به عوارض و مرگ و میر در 116 شهر در 33 ایالت آلوده دریافت شده است.

طبق پیش بینی محققان ، اگر در ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای جهان مبارزه فعال تر علیه این بیماری همه گیر آغاز نشود ، ممکن است تعداد کشته ها فاجعه بار باشد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته تقریبا سراسر جهان را درگیر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و 893 هزار و 260 نفر افزایش یافته است.همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 320 هزار و 173 نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و 907 هزار و 992 تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورها سیر نزولی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها بر آمار مبتلایان روز به روز افزوده می‌شود. در برخی کشور‌ها علی‌رغم ادامه همه‌گیری، محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است.

آمریکا، روسیه، اسپانیا، برزیل، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 قرار دارند.