پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف ترامپ کرونایی

شتر کرونا دم دروازه‌ی سیاست‌مداران بزرگ نیز خوابید

۲۴ حوت ۱۳۹۸

کرونا سیاستمداران جهان را نیز مانند مردم این کره خاکی درگیر کرده است.درتازه ترین خبرها،تست کروناى رئیس جمهور برزیل مثبت اعلام شده است.هر چند خود او احتمالا تحت فشار آمریکا مجبور به تکذیب خبر بیماری خود شده است. بولسونارو شش روز پیش در آمریکا بود و در کنار ترامپ شام خورد.جالب این جاست که فاکس نیوز دیشب نیز از نشست اضطراری در کاخ سفید برای تعیین احتمال ابتلای ترامپ به کرونا خبر داد.

ایوانکا ترامپ و دادستان کل آمریکا نیز چند روز قبل با وزیر استرالیایی که مبتلا به ویروس کرونا شده، دیدار داشته اند.رسانه ها از احتمال ابتلای آن ها خبر می دهند.همزمان،سوفی گریگوری ترودو، همسر جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا به ویروس کرونا مبتلا شده است. ترودو به همین دلیل خود را در قرنطینه قرار داده است. سخنگوی دولت کانادا ضمن اعلام این خبر گفت، خانم ترودو در قرنطینه خانگی است اما حال او خوب است و تنها نشانه‌های خفیفی از بیماری کووید ۱۹ را دارد.

پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا نیز پس از مشخص شدن جواب آزمایش همسرش و ابتلا به کووید 19، همین کار را کرده است. دولت اسپانیا اعلام کرد، «ایرنه مونترو» وزیر برابری این کشور نیز به کرونا مبتلا شده اما وضعیت او «مناسب» است. آزمایش کرونای نادین دوریس وزیر بهداشت بریتانیا هم مثبت شده و او نیز خود را در قرنطینه خانگی قرار داده است.حتی«ادوارد آرگار»، یک معاون دیگر وزیر بهداشت بریتانیا نیز به خاطر ارتباط با « دوریس» به قرنطینه خانگی رفته است.

اکنون علاوه بر خانم دوریس که به بیماری کرونا مبتلا شده، چهار نماینده دیگر مجلس عوام بریتانیا هم در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.پادشاه و ملکه نروژنیز با بالا گرفتن شیوع ویروس کرونا در این کشور در قرنطینه قرار گرفته‌اند.آزمایش‌ها نشان داده که یکی از دیپلمات‌های هیئت فیلیپین در سازمان ملل به ویروس کرونا مبتلا شده و این دیپلمات نخستین کسی است که در مقر سازمان ملل به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شود.

ازطرفی رئیس مجلس دومای روسیه دستور داد با توجه به شیوع بیماری کرونا در اروپا، یک نماینده مجلس دوما که به تازگی به فرانسه سفر کرده بود و همه نمایندگانی که با وی تماس داشتند برای دو هفته قرنطینه شوند.دفتر لیندسی گراهام سناتور معروف و جمهوری خواه آمریکایی هم اعلام کرد، بعد از حضور در نشستی در فلوریدا به همراه یک مقام برزیلی که بعدا تست کرونایش مثبت شد، تصمیم گرفته به قرنطینه داوطلبانه برود.در این میان تنها یک استثنا وجود دارد؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که هفته هاست اپیدمی ویروس کرونا را دست کم گرفته است.

ترامپ چهارشنبه شب اعلام کرد به رغم آن که با افراد مبتلا به ویروس کرونا تماس مستقیم داشته، اما قصد ندارد خود را قرنطینه کند.تعجب برانگیز نیست که سیاستمداران در برابر ابتلا به ویروس به دلیل تماس های اجتماعی و سلام و احوالپرسی های مستمر آسیب پذیر باشند. این درست برعکس رفتار ترامپ است که دایم سعی دارد نگرانی ها را درباره همه گیری این ویروس کاهش دهد.با این که ترامپ تجمع های انتخاباتی اش را به تعویق انداخته اما روز پنج شنبه با رهبر ایرلند دیدار کرد.ترامپ گفت:  از مردم فاصله بگیرید، دستانتان را بشویید و همه کارهایی را که قرار است انجام شود، انجام دهید. او (ویروس) خیلی سریع می رود.

رویکرد ترامپ مشابه ژائر بولسونارو رئیس جمهور برزیل است که در کنفرانس خبری در فلوریدا اعلام کرد، ویروس کرونا آن طور نیست که رسانه های جریان اصلی سعی دارند نشان دهند. اما مسئله وقتی ناراحت کننده شد که جواب آزمایش او نیز احتمالامثبت شد!