پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف نشست کمیسیون

کمیسیون بازهم در حزب باد شعار داد

۱۸ قوس ۱۳۹۸

کمیسیون مستقل انتخابات امروز(17 قوس) به‌ منظور پاسخ‌دهی به نگرانی‌ها و اطلاع رسانی به مردم و شماری از تیم‌های انتخاباتی نشست خبری برگزار کرد.

این نشست با حضور شماری از سفیران کشورهای خارجی، نمایندگان نامزدها، نهادهای ناظر بر انتخابات، و رسانه‌ها برگزار شد.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که رای‌های بایومتریک خط سرخ کمیسیون انتخابات است و این کمیسیون بی‌طرف است و به هیچ کسی اجازه‌ی مداخله را نمی‌دهد.

وی همچنین افزود که فرآیند تفتیش و بازشماری آرا در ۲۷ لایت تکمیل شده و بنا به اعتراضات دسته های انتخاباتی، در هفت ولایت در حدود یک هزار و ۳۷۹ محل که حدود ۵۸۷ محل آن از کمیسیون شکایات ارسال شده است، تاکنون از تفتیش بازمانده است.

این نشست پس از آن برگزار شده است که کمیسیون انتخابات با شماری از تیم‌های انتخاباتی بر سر چگونگی اعتبار بخشیدن و یا ابطال 300 هزار رأی دچار اختلاف شده‌اند.

محمد حنیف دانشیار، عضو کمیسیون انتخابات در این نشست گفت که آرای خارج از زمان اعتبار ندارد و کسی هم نمی‌تواند به آن اعتبار بدهد.

این عضو کمیسیون انتخابات همچنین افزود، پس از انتقال معلومات بیومتریک به سیستم، از شرکت درملوگ خواسته شد تا معلومات سیاه و سفید را از هم جدا کند. پس از هفت روز نتیجه تجزیه و تحلیل خود را فرستاد که در آن معلومات خارج زمان شامل نبود. درملوگ در مکتوبی گفت که مسئولیت ثبت زمان را به عهده نمی‌گیرد.