پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

فتح

حقانی در کابل آفتابی شد، افتتاح مسجد الفتح در وزارت داخله

۲۳ اسد ۱۴۰۱

چهارده روز پس از کشته شدن ایمن‌ الظواهری، رهبر القاعده در کابل، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان در کابل ظاهر شد.

تصاویری که وزارت داخله  به نشر رسانده، سراج‌الدین حقانی و تیموتی ویکس، استاد پیشین دانشگاه امریکایی افغانستان را که تازه به افغانستان برگشته است، در کنار هم نشان می‌دهد.

وزارت داخله طالبان امروز، شنبه، ۲۲ اسد، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان، مسجد «الفتح» را در داخل این وزارت افتتاح کرده است.

براساس گزارش رسانه‌های غربی، سراج‌الدین حقانی لحظاتی پس از حمله امریکا بر مقر ایمن‌ الظواهری در شیرپور کابل، وی پایتخت را ترک کرد و با کاروانی از غیرنظامیان به ولایت پکتیکا فرار کرد.

براساس این گزارش‌ها، خانه‌ای که در آن رهبر القاعده هدف قرار گرفته بود، مربوط یکی از نزدیکان سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان است.

همچنان بعدتر زلمی ‌خلیل‌زاد، نماینده پیشین وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که سران شبکه حقانی «مطمیناً» از حضور ایمن‌ الظواهری در کابل مطلع بوده‌اند.

رسانه‌های امریکایی روز یک‌شنبه، ۹ اسد، اعلام کردند که نیروهای امریکایی با حمله هوایی به خانه‌ای در ناحیه شیرپور، در مرکز شهر کابل، ایمن الظواهری، رهبر القاعده را کشتند.