پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف شورای نامزدان

مسعود: اعلان نتایج کشور را به بحران می‌برد

۲۱ قوس ۱۳۹۸

روزنامه آن‌لاین سیاه وسفید:

شورای نامزدان ریاست جمهوری، تأکید می‌کند که اعلام نتیجه‌ی انتخابات، اشتباه بزرگی بوده و سبب افزایش بحران در افغانستان خواهد شد.

احمدولی مسعود، نامزد ریاست جمهوری،  در یک نشست خبری گفت که اعلام نتیجه‌ی انتخابات، دامنه‌ی بحران کنونی در افغانستان را وسعت خواهد داد.

او افزود: «کمیسیون انتخابات بخشی از بحران کنونی در پروسه‌ی انتخابات است اگر نتیجه را اعلام کند، در واقع نتیجه را اعلام نمی‌کند؛ بلکه بسته‌ی بحران را اعلام می‌کند.»

آقای مسعود، تأکید کرد که در شرایط کنونی، راهی جز ایجاد حکومت مشارکتی وجود ندارد.

او ادامه داد: «حکومت مشارکتی انتخاب محور ایجاد شود تا از بحران انتخاباتی خارج شویم. باید در محور تیم‌های انتخاباتی روی مکانیزم بیرون رفت از بحران توافق شود تا به یک راه حل اساسی دست یابیم.»

از سویی هم، شهاب حکیمی، دیگر نامزد ریاست جمهوری، گفت که اعلام نتیجه‌ی انتخابات قابل قبول نخواهد بود؛ زیرا کمیسیون مستقل انتخابات، در حال حاضر مشروعیت خود را از دست داده است.

او افزود، تا زمانی‌که تمام آرای تقلبی از دور خارج نشود، اعلام نتیجه‌ی ابتدایی برای شورای نامزدان ریاست جمهوری، مورد قبول نخواهد بود.

این در حالی است که مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات، به تازگی گفته است که قرار است به زودی، نتیجه‌ی قسمی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود.

آ