پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف شش و نیم بجه

تیتر شیعه‌کشی داعش به وقت شش و نیم بجه

۲۲ قوس ۱۳۹۹

 انتشارِ سری‌گزارش‌های شش و نیم‌ بجه‌، که دارد به‌مرز پنجاه‌مین گزارشِ خویش می‍‌رسد،علیرغم اینکه معایبش همواره بر محاسنش چربیده است و افزون بر اما و اگرهای که داشته و دارد؛ اما امروز، گاف بزرگِ مسلکی داشت و آن این‌که داعشیان تهدید کرده اند که کابل‎را به «کشتارگاه شیعیان» خواهند ساخت.

تشیع‌ستیزیِ داعش؛ حرفِ تازه‌ی نیست، اما بزرگ‌نمایی شیعه‌هراسی این گروه، از صفحه‌ی فیسبوکیِ یک مقام رسمیِ حکومتی، به معنای این است‌که صفحه‌ی فیسبوکی سایت «اعماق» در ارگِ ریاستِ جمهوری فعال گردیده است.

تیم گزارشِ شش ونیم؛ ادعای آوردنِ آرامش روحی و روانی‌را در سایه‌ی تامین امنیت شهروندان کابل، زیر پوششِ چترِ میثاقِ امنیتی داشت؛ اما در گذر بیش از یک ماه و نیم، شهروندان کابل متوجه چرخش صد وهشتاددرجه‌ای در کلان‌ادعاهای این تیم شدند، تشدیدِ حملاتِ انتحاری، انفجاری و برای اولین‌بار، در بیست سال اخیر شاهد راکت‌پراکنیِ کور در شهر کابل بودیم وهم‌زمان با تدویر جلسات، درست در دقایقی‌که این جلسه برگزار می‌شود، کابل تبدیل به شهر دهشت و خشونت می‌گردد، محتویِ این‌گزارشهای سریالی، بیشتر توجیه ضعفهای زنجیره‌ی این تیم است؛ اما به ادبیات عوام‌فریبانه و به‌نحوی انحرافِ سیستماتیکِ افکارعمومی از واقعیت‌های عینیِ امنیتی درکابل .

 پمپاژِ خبر تبدیل‌شدنِ کابل به کشتارگاه شیعیان؛ یکی از خبط‌های استراتیژیکی است، که امروز از تریبون این‌تیم اعلان شده است و این مساوی به کلِ تلاشِ گروه داعش در راستای تبلیغاتِ «ضدشیعی» در کشور از بدو تاسیسِ ولایتِ خراسان این گروه ،در افغانستان است.

داعش؛ با حملات وحشیانه، به مساجد، تکایا، کورس‌هایِ آموزشی جامعه‌ی تشیع افغانستان؛ نتوانست توان و طاقتِ تبلیغاتی‌اش را برمردم تحمیل کند؛ ولی گافِ که امروز، امرالله خان صالح معاونیتِ اول ریاست جمهوری داد در واقع ره صد ساله‌ی تبیلغاتی داعش را یک‌شبه ساخت.