پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف پولیس پیره دار

تیراندازی اشتباهی جان یک افسر بلندرتبه پولیس هرات را گرفت

۱۹ دلو ۱۳۹۸

منابع امنیتی در ولایت هرات تأیید می‌کنند که «احمدشاه جلالی»، فرمانده قطعه عملیاتی فرماندهی پولیس این ولایت از سوی نیروهای ارتش در شهر هرات کشته شده است.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که آقای جلالی شام دیروز (جمعه، ۱۸ دلو) پس از آن کشته شده که او در یکی از ایست‌های بازرسی نیروهای ارتش در ساحه‌ی «نوآباد» در حوزه‌ی هشتم شهر هرات توجه نکرده است.

براساس گفته‌های آقای ولی‌زاده، نیروهای ارتش پس از اعلام هشدار، بر موتر حامل او شلیک کرده و در نتیجه فرمانده قطعه عملیاتی فرماندهی پولیس هرات کشته شده است.

او این عمل‌کرد نیروهای ارتش را قانونی خواند و تأکید کرد که «قانون بر همگان به‌شکل یکسان تطبیق می‌شود و همه‌ی شهروندان مکلف‌اند تا قانون را رعایت کنند».

در همین حال، توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز این عمل‌کرد نیروهای ارتش را خلاف قانون دانسته و کشته‌شدن آقای جلالی را یک حادثه‌ی جبران ناپذیر خواند. او تأکید کرد که این نیروها مطابق قانون حق ندارند بر شهروندان شلیک کنند.

این در حالی است که پیش از این امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات به نیروهای امنیتی دستور داده بود که به افرادی که به ایست بازرسی نیروهای امنیتی و دفاعی توجه نمی‌کنند، شلیک کنند.