پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف غنی 1

حمله انتحاری در پاکستان؛ غنی پیشنهاد همکاری داد، طالبان سکوت

۱۰ دلو ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به حمله پیشاور‌،‌ پاکستان را به برنامه‌های درازمدت و صبر استراتژیک فراخواند و پیشنهاد همکاری در این زمینه را داد.

اشرف غنی نوشت: ما مردم افغانستان که از اختلافات و تفرقه بین‌المللی و منطقه‌ای رنج برده‌ایم، می‌خواهیم در این روند مشارکت کنیم.

در حمله انتحاری روز دوشنبه به مسجدی در پیشاور که تحریک طالبان پاکستان مسئولیت آن را به عهده گرفت، دست‌کم ۳۲ نمازگزار کشته و ۱۴۷ نفر زخمی شدند.

محمداشرف غنی،‌ رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در یک رشته توییت این حمله را محکوم کرد و با خانواده‌های کشته‌شدگان ابراز همدردی کرد.

او در ادامه توییت خود نوشت: غلبه بر تروریسم نیازمند یک توافق کافی جمعی در میان جهان اسلام و بخصوص در منطقه است تا عوامل ریشه‌ای تروریسم شناسایی و به آن پرداخته شود.

آقای غنی می‌گوید پاکستان این فرصت را دارد که راه‌حلی بدیع برای حل مشکلی ارايه کند که تاکنون فقط از راه نظامی با آن برخورد شده است.

به پیشنهاد اشرف غنی، اقدامات تاکتیکی کوتاه‌مدت باید جای خود را به چشم‌انداز بلندمدت، صبر استراتژیک و هماهنگی میان دولت و مردم بدهد تا به نتیجه برسد.

رئیس‌جمهور فراری افغانستان در پایان رشته توییت خود نوشته است: ما مردم افغانستان که از عدم توافق منطقه‌ای و بین‌المللی به‌گونه فجیعی رنج برده‌ایم آماده و علاقه‌مند سهم‌گیری در چنین راهبرد سازنده‌ای هستیم.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که در اختیار طالبان است نیز حمله انتحاری به مسجد پیشاور را محکوم کرده است.

این سفارت در توییتی نوشت که حمله به مسجد در دین اسلام جایی ندارد.

وزارت خارجه طالبان و سخنگویان این گروه تاکنون درباره حمله انتحاری روز دوشنبه در منطقه پولیس لاین پیشاور چیزی نگفته‌اند.