پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف خروج امریکا

خروج امریکایی‌ها تاثیری روی میدان جنگ ندارد

۲۸ جدی ۱۳۹۹

پس از آن‌که وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که شمار سربازانش در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است، شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که کاهش سربازان امریکایی روی وضعیت جنگ در افغانستان تأثیر منفی ندارد.

روزنامه سیاه و سفید:

هم‌زمان با این، طالبان گفته‌اند که خروج بیش‌تر نیروهای امریکایی از افغانستان گام عملی در جهت اجرای توافق‌نامه دوحه و دست‌یابی به موفقیت است.

وزارت دفاع امریکا روز جمعه، بیست‌وششم جدی اعلام کرد که شمار سربازان این کشور در افغانستان به پایین‌ترین سطح حضور خود پس از سال ۲۰۰۱ میلادی به دو هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی یک روز پس از این اعلام وزارت دفاع امریکا گفته است که کاهش و افزایش سربازان خارجی در افغانستان روی وضعیت جنگی تأثیری ندارد؛ زیرا در حال حاضر ۹۶ درصد جنگ از سوی نیروهای امنیتی افغانستان رهبری و مدیریت می‌شود.

با این حال، محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته توییتی نوشته است که خروج بیش‌تر سربازان امریکایی از افغانستان گام عملی در راستای اجرای توافق‌نامه دوحه و دست‌یابی به موفقیت است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اجرای این توافق‌نامه را به نفع امریکا و افغانستان توصیف کرده است.

محمدنعیم از جانب طالبان اطمینان داده است که به توافق‌نامه دوحه معتهد است.

وزارت دفاع امریکا روز جمعه، بیست‌وششم جدی اعلام کرد که شمار نیروهای این کشور در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ا‌ی گفت که براساس هدایت دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا مطابق برنامه اعلام شده، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یافته است.

سرپرست وزارت دفاع امریکا می‌گوید که اداره تحت امر او در تلاش برنامه‌ریزی برای خروج کامل سربازان امریکایی در ماه می ۲۰۲۱ است، اما هرگونه خروج به گفته او، مبتنی بر شرایط است.

براساس توافق‌نامه امریکا – طالبان که در دهم حوت سال گذشته امضا شد، نیروهای امریکایی تا ماه می سال جاری میلادی به صورت کامل خارج می‌شود. در ازای خروج کامل نیروهای خارجی، طالبان متعهد شده‌اند که روابط خود را با شبکه‌های تروریستی قطع کنند و از خاک افغانستان علیه منافع امریکا استفاده نشود.