پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف امنیت کابل

صدای پای داعش دوباره شنیده شد ـ نُه داعشی در کابل دستگیر شدند

۲۳ دلو ۱۳۹۸

ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که نیروهای ویژه‌ی این ریاست در نتیجه یک عملیات نُه نفر را به اتهام همکاری با گروه داعش در شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده، آمده است که این افراد از «مرکز تجارتی گل‌بهار سنتر» در مرکز شهر کابل بازداشت شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، این شبکه نُه نفری زیر رهبری شخصی به‌نام «حارث» در همکاری با شخص دیگری به‌نام «محمدادریس» یک باب دکان را در منزل دوم مرکز تجارتی گل‌بهار سنتر، یک رهنمایی معاملات را در «قلعه‌ی موسی» کابل و یک باب صرافی را در «سرای شهزاده» شهر کابل ایجاد کرده بودند تا گروه داعش را از این طریق تمویل مالی کنند.

ریاست عمومی امنیت ملی افزوده که سرگروپ این شبکه مقدار هنگفت پول را تحت نام مساعدت با مسلمانان «بی‌بضاعت» از کشورهای اروپایی جمع‌آوری و به گروه داعش فرستاده است.

این ریاست تأکید کرده است که اعضای این شبکه، پول‌های به‌دست‌آمده را به ولایات‌های مختلف جهت تداوی زخمی‌های جنگ‌جویان گروه داعش و فامیل‌های‌شان ارسال می‌کردند.

ریاست عمومی امنیت ملی در حالی از بازداشت این شبکه‌ی نُه نفری به‌اتهام همکاری با داعش در شهر کابل خبر داده است که دولت افغانستان اخیرا شکست کامل گروه داعش را در ولایت ننگرهار اعلام کرده و گفته بود که به‌زودی این گروه را در سایر بخش‌های کشور نیز شکست خواهد داد.