پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف پیکاچی طالبان

دولت دست از ماشه برداشت ـ طالبان شلیک کرد

۰۳ حوت ۱۳۹۸

مرحله هفت روزه کاهش خشونت‌ها میان قوای مسلح کشور و طالبان از نیمه‌های شب گذشته در سراسر کشور آغاز شد. رهبران دولت و طالبان به نیروهای خود دستور توقف عملیات دادند.

روزنامه سیاه وسفید :

 اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی خواست تا در برابر مواضع گروه طالبان در حالت تدافعی قرار بگیرند و از حمله به آنها خودداری کنند.

آقای غنی که ساعاتی بعد از اعلام آمریکا و طالبان در مورد زمان امضای توافقنامه میان دو طرف صحبت می‌کرد، گفت که به تمام نیروهای امنیتی افغانستان دستور واضح و مفصل در مورد هفته کاهش خشونت داده شده و از آنها خواسته شده که تنها در صورتی به عملیات نظامی اقدام بکنند که “خودشان یا مردم افغانستان” از سوی طالبان حمله قرار بگیرند.

گروه طالبان نیز از جنگجویان خود در سراسر افغانستان خواسته علیه پایگاه‌های نیروهای دولتی و آمریکایی در این کشور حمله نکنند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان منتشر شد از اعضای این گروه خواسته شده است از رفتن به مناطق “دشمن” کاملا خودداری کنند.

این در حالیست که خبرهای تازه  از بلخ  حاکی از آن است که درست پس از ساعاتی از اجرای طرح کاهش خشونت طالبان به پوسته های ولسوالی زاری یورش بردند که تلفاتی بر نیروهای امنیتی وارد شده است.

گزارش از ( آصف اکبری )