پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف مقامات طالبانیزم

طالبان: تنها راه واقعی حل مشکلات افغانستان رهایی زندانیان و آغاز مذاکرات مستقیم است

۲۲ سرطان ۱۳۹۹

گروه طالبان اعلام کرده است که تنها راه واقعی حل مشکلات افغانستان تکمیل شدن هرچه زودتر روند رهایی زندانیان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

روزنامه‌ی سیاه و سفید:

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان امروز (یک‌شنبه، 22 سرطان) در اعلامیه‌ای گفته است که عملی کردن توافق‌نامه‌ی دوحه و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به‌خاطری ضروری است که در این مذاکرات راه‌های پایان جنگ جستجو شود.

او همچنان گفته است که «موقف منطقی» طالبان همین است و توقف جنگ پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را غیرمنطقی می‌دانند. او تأکید کرده است که جنگ طالبان به‌خاطری ادامه دارد که این گروه هنوز انتخاب دیگر به غیر از جنگ را دریافت نکرده است.

طالبان در این اعلامیه حکومت افغانستان را به ایجاد موانع در برابر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی متهم کرده و گفته‌اند که مردم افغانستان باید از طریق تفاهم سیاسی که خواست تمام مردم و جامعه بین‌المللی است، به نتیجه برسند.

این گروه همچنان گفته است که «با اظهارات غیرمسئولانه، سخنان و اتهامات بی‌اساس معضله حل نمی‌شود».

این درحالی است که مقام‌های دولت افغانستان، طالبان را به مختل کردن روند گفت‌وگوهای مستقیم متهم کرده است. حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور گفته است که گروه طالبان در نقاط مختلف کشور خشونت‌ها را افزایش داده و روند گفت‌وگوهای مستقیم را مختل و دشوار کرده است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری کشور نیز گفته است که افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان امید و انتظار مردم و جامعه جهانی برای آغاز گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور را خدشه‌دار می‌سازد.