پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف عبدالله 1

عبدالله به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داد

۲۰ قوس ۱۳۹۸

دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی، و رییس تکت انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به کمیسیون مستقل انتخابات کشور  هشدار داده است که نتایج ابتدایی انتخابات را بدون رسیدگی به خواست‌های قانونی تیم‌های انتخاباتی اعلام نکند.

آقای عبدالله  در حساب رسمی فیس‌بوک خود نوشته است درصورتی‌که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدائی را بدون رسیدگی به خواست‌های قانونی تیم‌های انتخاباتی اعلام کند، آن‌را نمی‌پذیرد.

او نوشته است: «درصورتی که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی را بدون رسیدگی به خواست‌های قانونی تیم‌های انتخاباتی اعلام کند، اعلام کمیسیون برای ما قابل قبول نبوده و در برابر آن بی‌تفاوت نخواهیم ماند.»

اخیرا شماری از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری در آینده‌ی نزدیک خبر داده‌اند. این اعضا اما هیچ زمانی را به صورت مشخص به عنوان روز اعلام نتایج ابتدایی ذکر نکرده است.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این نیز گفته بود در صورتی که اجازه‌ی بازشماری و تفتیش آرا از سوی تیم‌های انتخاباتی در هفت ولایت باقی‌مانده داده نشود، این کمیسیون نتایج ابتدایی را براساس ۲۷ ولایت اعلام می‌کند.

روند بازشماری و تفتیش آرا در بیش از هشت‌هزار محل رأی‌دهی در تاریخ ۱۸ عقرب آغاز شد.

این روند با مخالفت‌ شماری از تیم‌های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» مواجه شد و پس از توقف چهار روزه دوباره از سر گرفته شد، اما در هفت ولایت هواداران «ثبات و همگرایی» اجازه‌ی بازشماری و تفتیش آرا را ندادند.