پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

عبداله در جمع

عبدالله: طالبان رها شده به میادین جنگ برگشته اند

۰۲ میزان ۱۳۹۹

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته است که شماری از زندانیان طالبان که از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان آزاد شده بودند، دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند.

روزنامه سیاه و سفید:

آقای عبدالله این اظهارات را  در یک کنفرانس ویدیویی با شورای روابط خارجی ایالات متحده امریکا مطرح کرده است.

او گفته است که می‌داند که برخی از زندانیان رهاشده‌ی طالبان به میدان جنگ برگشته‌اند و این نقض توافقی است که طالبان به آن تعهد داده بودند.

دولت افغانستان براساس توافق صلح امریکا و گروه طالبان که سال گذشته در دوحه امضا شد، پنج‌هزار زندانی این گروه را از زندان‌های کشور رها کرد. این زندانیان هنگام رهایی از بند، تعهد کتبی سپرده بودند که دوباره به میدان جنگ بر نمی‌گردند.

عبدالله با اشاره به افزایش خشونت‌ها در کشور، همچنان گفته است که سطح خشونت‌ها بسیار بالا و در حدی است که برای مردم غیرقابل قبول است.

او از ایالات متحده امریکا که از طریق توافق با طالبان روند صلح را آغاز کرده و از پاکستان که با شورشیان طالبان رابطه دارد، خواسته است که این گروه را تحت فشار قرار دهند تا با آتش‌بس موافقت کنند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی مذاکرات صلح افغانستان در دوحه را مثبت ارزیابی کرده است. مذاکرات صلح افغانستان در بیست‌ودوم سنبله در دوحه گشایش یافت.

گروه‌های تماس هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان تا کنون نتوانسته‌اند روی طرزالعمل رفتاری در جریان مذاکرات صلح، به توافق نهایی دست‌یابند.