پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف خلیلزاد و غنی

غنی و خلیل‌زاد پیرامون آتش‌بس صحبت کردند

۱۴ قوس ۱۳۹۸

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا در امور صلح، با محمداشرف غنی، رئیس جمهور دولت وحدت ملی در کشور، دیدار کرد.

ارگ یاست جمهوری در اعلامیه‌ای گزارش داده است که در جریان این دیدار رئیس‌جمهور غنی بر موضوع آتش‌بس و پرداختن به مشکل پناه‌گاه‌های طالبان در بیرون  از افغانستان متمرکز بوده است.

در اعلامیه ریاست جمهوری همچنان آمده است که روی “این دو موضوع” در دیدار اخیر میان دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده و محمداشرف غنی، نیز تأکید شده بود.

آقای ترامپ پیش از این، در سخنرانی‌ای که پس از سفر غیرمنتظره‌اش برای نظامیان آمریکا در بگرام داشت، گفته بود که مذاکرات با طالبان دوباره آغاز شده است.

و پس از آن ریاست جمهوری از گفتگوی رئیس‌جمهور غنی و دونالد ترمپ خبر داد و گفت که رهبران “هردو کشور” در دیدار شان تأکید کرده اند که پناه‌گاه‌های تروریستان در بیرون از افغانستان نابود شود.

دواخان مینه‌پال یکی از سخنگویان رئیس جمهوری افغانستان به رادیو آزادی گفته بود: “محمداشرف غنی و دونالد ترامپ در دیدار شان گفته اند که برای تامین صلح پایدار در این کشور [افغانستان]، طالبان باید پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند.

این در حالی است که حالا نماینده ویژه امریکا و رئیس جمهور افغانستان یک‌بار دیگر در دیدارشان روی “پناه‌گاه‌های تروریستان” و “آتش‌بس” تأکید کرده اند.