پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

افغان چاپان

قمچین کرونایی در افغانستان ـ گراف ثبت کرونا جهش یافت

۱۱ حمل ۱۴۰۰

وزارت صحت اعلام کرده است که در شبانه‌روز گذشته ۸ مبتلا به کرونا در کشور جان داده و ۷۰ مبتلای جدید شناسایی شده‌اند. موارد جدید در ۱۲ ولایت ثبت شده‌اند. طبق گزارش روزانۀ این وزارت، این رقم بیش‌ترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در چند ماه پسین است.

وزارت صحت  در گزارش روزانه‌اش گفته است در شبانه‌روز گذشته ۲ هزار و ۶۴ بیمار مشکوک به کرونا آزمایش داده‌اند. طبق اعلام این وزارت، در همین مدت ۷۰۵ بیمار بهبود یافته‌اند.

بر بنیاد گزارش وزارت صحت، از آغاز گسترش ویروس کرونا تا امروز ۳۴۶ هزار و ۲۲۹ تن در سراسر کشور آزمایش کرونا داده‌اند. از این میان، ۵۶ هزار و ۴۵۴ تن به این ویروس مبتلا شده و ۲ ‌هزار و ۴۸۴ تن در اثر ابتلا به آن جان‌های‌شان را از دست داده‌اند. همین‌گونه ۵۱ هزار و ۳۷۳ تن از آغاز گسترش کرونا تا امروز، پس از ابتلا به آن بهبود یافته‌‌اند.

از سوی هم، مقام‌های وزارت صحت گفته‌اند که دست‌کم هفت مورد گونۀ جهش‌یافته ویروس کرونا در کشور شناسایی شده‌اند. این در حالی‌ست که چند روز پیش نخستین مرکز شناسایی گونۀ جدید ویروس کرونا از سوی این وزارت گشایش یافت.

هم‌چنان در جهان تا امروز بیش از ۱۲۸ میلیون و ۳۱۷ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۶ هزار تن جان‌ باخته و بیش از ۱۰۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تن دیگر شفایاب شده‌اند.

آمریکا، برزیل، هندوستان، فرانسه، روسیه و انگلستان، از جمله کشورهایی‌اند که بیش‌ترین مبتلایان به کرونا در جهان را تاکنون شناسایی کرده‌اند. از این میان، آمریکا بیش‌ترین جان‌باخته‌گان کرونایی را در جهان ثبت کرده‌ است. در آمریکا تا امروز بیش از ۵۶۳ هزار مبتلا به کرونا جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.