پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف راکت چی طالبان

قوی‌تر شدن القاعده در سایه‌ی گروه طالبان

۰۸ دلو ۱۳۹۹
وزارت دارایی (خزانه‌داری) آمریکا دریافته که طالبان و القاعده “متحدان نزدیک” باقی مانده‌اند و القاعده “زیر پوشش حفاظتی طالبان قوی‌تر شده” و به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.
روزنامه سیاه  و سفید:
در توافقنامه صلحی که فوریه/فبروری سال گذشته میان آمریکا و طالبان به امضا رسید، این گروه به قطع رابطه با شبکه القاعده و عدم تهدید آمریکا و متحدانش از خاک افغانستان تعهد سپرده است.
اما، وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافته که این دو همچنان متحدان نزدیک باقی مانده اند و به “دیدارهای منظم” بین خود ادامه داده‌‌اند.
در گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد مبارزه با تامین مالی تروریسم در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ آمده که القاعده “روابطش با طالبان را از طریق شبکه مربیان و مشاوران خود با ارائه مشاوره، راهنمایی و پشتیبانی مالی تقویت کرده است.”
در این گزارش آمده که رهبری شبکه حقانی “گفتگوهایی در مورد ایجاد یک بخش مشترک جنگجویان مسلح با همکاری و تمویل القاعده کرده‌اند.”
در گزارش گفته شده که شبکه حقانی یک گروه جنگجویانی است که مرکزش در وزیرستان شمالی پاکستان قرار دارد و در دو طرف سرحد، مناطق شرقی افغانستان و کابل فعال اند.
سایت لانگ وار ژورنال که خلاصه گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا را نشر کرده، می‌گوید که تا هنوز شواهدی که نشان‌دهنده در پیش گرفتن اقداماتی توسط طالبان علیه القاعده باشد -به صورت علنی در دسترس نیست.