پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف محب و دوستم

محب و دوستم با هم دیدار کردند

۰۹ دلو ۱۳۹۸

عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری در دیداری با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی گفته است که برای معضل انتخابات در کشور باید راه‌حل سیاسی پیدا شود.

روزنامه آن لاین سیاه وسفید:

آقای دوستم  پس از این دیدار با آقای محب در یک نشست خبری مشترک ظاهر شده بود، همچنان گفت که در دیدار آنان روی «کشمکش‌های انتخابات» و وضعیت امنیتی بحث شده است.

او گفت که از این کمشکش‌های انتخاباتی که میان دو طرف اپوزیسون و حکومت جریان دارد، دشمنان نظام افغانستان بهره می‌برند و در این نشست روی یافتن یک راه‌حل سیاسی در مورد آن صحبت شده است.

مشاور شورای امنیت ملی در مورد بحث روی انتخابات در این نشست چیزی نگفت، اما تأکید کرد که دو طرف در این نشست در مورد ناامنی‌ها در شمال صحبت کرده‌اند.

آقای محب به خبرنگاران گفت که گروه طالبان در سال جاری و سال آینده روی ناامن‌سازی شمال و شمال‌شرق کشور تمرکز کرده‌اند و به همین خاطر او به شمال کشور سفر کرده است.

او افزود که هدف او از این سفر مشوره‌گیری از بزرگان و ساکنان مناطق شمالی و شمال‌شرقی کشور در مورد تأمین امنیت این حوزه‌ها بوده است.

آقای محب تأکید کرد که دولت برای امن‌سازی این مناطق در جریان سال آینده قرار است عملیات‌های گسترده راه‌اندازی کند.

آقای دوستم نیز گفت که این عملیات در شمال باید از ولایت بلخ آغاز شود و تا پاک‌سازی ولایت‌های جوزجان، فاریاب، سرپل و بادغیس از وجود جنگ‌جویان طالبان ادامه یابد.

معاون اول ریاست‌جمهوری در حالی خواستار یافتن راه‌حل سیاسی برای انتخابات شده است که هم‌اکنون روند رسیدگی به شکایت‌های استینافی در کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی جریان دارد. او از حامیان انتخاباتی عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور می‌باشد.