پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف نمایشگاه

نمایش‌گاه عالیست ـ افغانیست در کابل برگزار شد

۰۴ جدی ۱۳۹۸

کنفرانس مشارکت برای ارتقاء و نمایشگاه ملی “عالیست – افغانیست” در کابل برگزار شد.

روزنامه آن لاین سیاه وسفید:

 سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به رسانه ها گفت که این کنفرانس و نمایشگاه از سوی شرکت خدماتی و تبلیغاتی “تلنت” با همکاری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری برای سه روز برگزار شده است.

او گفت: “اهداف آن بازاریابی برای محصولات افغانی و شناسایی اقلام تولیدی از جانب دیگر مطرح کردن چالش‌ها و مشکلاتی است که بخش خصوصی و تاجران با آن مواجه هستند.”

در نمایشگاه ملی “عالیست –افغانیست” ۶۸ شرکت خصوصی و نهاد دولتی در ۷۰ غرفه محصولات، تولیدات و خدمات خود را که شامل تولیدات صنایع دستی، خدمات، زراعت، بانکداری، رسانه‌ها، مواد غذایی، میوه خشک، زعفران و قالین می‌شود، به نمایش گذاشته‌اند.

آقای نوید افزود که در این کنفرانس بیش از ۲۶۰۰ تاجر شرکت کرده‌اند. آن‌ها علاوه بر مطرح کردن چالش‌های سد راه کار خود، در مورد برنامه‌های آینده خود نیز صحبت می‌کنند.

این سومین بار است که کنفرانس مشارکت برای ارتقاء و نمایشگاه ملی “عالیست – افغانیست” در کابل برگزار می‌شود.

شورای تاجران بخش خصوصی افغانستان از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده است. مسئولان این شورا می‌گویند که برگزاری چنین نشست‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند در حل مشکلات متعدد داخلی مانند نبود امنیت، زیربنا، خلاء قانونی و فساد اداری و همچنین چالش‌ها و مشکلات خارجی به خصوص سیاست‌گذاری‌های کشورهای همسایه موثر تمام شود.