پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

مرکز خبرنگاران

واکنش مرکز خبرنگاران افغانستان به لت‌وکوب یک خبرنگار زن در ننگرهار

۰۲ اسد ۱۴۰۱

مرکز خبرنگاران افغانستان، لت‌وکوب و تهدید سلگی احساس، مجری «رادیو دوست» در ننگرهار را اقدامی در راستای تشدید فشار بر رسانه‌ها و خبرنگاران دانسته و آن را محکوم کرده است.

این مرکز گفته است که خانم احساس به‌دلیل لت‌و‌کوب به شفاخانه انتقال داده شده و به‌شدت ترسیده است.

یک خبرنگار محلی در جلال‌آباد به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که سلگی احساس همزمان به‌عنوان قابله در یک شفاخانه خصوصی نیز کار می‌کند.

او از چاشت روز چهارشنبه (۲۹ سرطان) در روستای «موی مبارک» ولسوالی سرخ‌رود، بعد از پایان کار به‌سوی خانه‌اش در حرکت بوده است که از سوی افراد مسلح ابتدا با شلیک گلوله متوقف و سپس به‌شدت با ضربات قنداق تفنگ لت‌وکوب می‌شود.

به گفته‌ی خبرنگاران محلی، سلگی به‌دلیل ترس ناشی از خشونت مهاجمان بی‌هوش می‌شود و مردم محل او را به شفاخانه انتقال می‌دهند.

ادعا می‌شود که این مجری زن توسط طالبان لت‌و‌کوب شده است؛ اما اداره اطلاعات و فرهنگ این گروه در ننگرهار این ادعا را تأیید نکرده و گفته است که در مورد چگونگی قضیه و عوامل آن تحقیق می‌کند.

به گفته‌ی مرکز خبرنگاران افغانستان، پیش از این در ۱۶ جوزای سال جاری، سهار سیرت صافی، مدیر مسئول رادیو دوست از سوی استخبارات طالبان در کابل بازداشت و بعد از ۲۸ روز به شکل مشروط آزاد شد.