پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف قتل

پدری در بلخ چشمان دخترش‌را از حدقه بیرون کرد

۲۲ اسد ۱۳۹۹

مسئولان امنیتی در ولایت بلخ می‌گویند که یک مرد در ولسوالی چهاربولک این ولایت، دخترش را به‌گونه‌ی «فجیعانه» به قتل رسانده است.

روزنامه سیاه وسفید:

عادل‌شاه عادل، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بلخ امروز (چهارشنبه، ۲۲ اسد) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد در روستای «شش‌پیکال» ولسوالی چهاربولک رخ داده است.

به گفته‌ی او، این دختر شش روز پیش (۱۶ اسد) پس از آن توسط پدرش کشته شده است که «علی‌رغم مخالفت خانواده‌اش از شوهر سابق خود جدا و با شخص دیگری فرار کرده بود».

آقای عادل توضیح داد: «پس از فرار این دختر، جرگه‌ی مردمی روستا در فیصله‌ای، دوباره او را به خانه‌ی پدرش برگردانده بود. پدرش پس از کشتن او آوازه انداخته بود فردی که دختر او را فراری داده، کشته است. اما پس از چند روز مشخص شد که خود این فرد دخترش را به‌قتل رسانده است.»

در همین حال، او افزود که هم‌اکنون این مرد در ساحه‌ی تحت حاکمیت گروه طالبان رفته و تلاش پولیس برای بازداشت او جریان دارد.

ضرب‌وشتم یک پسر ۱۴ ساله در محکه‌ی صحرایی در ولسوالی مارمل

در یک خبر دیگر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بلخ به روزنامه اطلاعات روز گفت که ساکنان روستای «باغچه‌ی قطی» ولسوالی مارمل این ولایت، یک پسر ۱۴ ساله را به‌اتهام صحبت تلفنی با دختر همسایه‌اش، در یک محکمه‌ی صحرایی مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند.

او افزود که این رویداد دو روز پیش (دوشنبه، ۲۰ اسد) رخ داده است.

در همین حال، عادل‌شاه عادل افزود که پولیس شش نفر را در پیوند به این رویداد بازداشت کرده است. آنان هم‌اکنون در بازداشتگا‌ه پولیس به‌سر می‌برند و دوسیه‌های‌شان جهت بررسی بیشتر امروز به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

از سویی هم، آقای عادل گفت که یکی از متهمان این رویداد از ساحه‌ی تحت حاکمیت نیروهای دولتی به ساحات تحت نفوذ طالبان فرار کرده‌اند.

او تأکید کرد که تلاش پولیس برای بازداشت او جریان دارد.