پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

ارزگان

یک پدر و پسر هزاره در ارزگان سر بریده شدند

۳۰ سنبله ۱۴۰۲

در ادامه‌ی سریال کشتار سریالی و سیستماتیک ساکنان منطقه‌ی هزاره‌نشین جوی‌نو (ششپر) ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان، در تازه ترین مورد گواهان رویداد از سر بریده شدن یک پدر و پسر در این ولسوالی خبر دادند.

منابع موثق تایید می کنند که این دو تن پس‌ازچاشت روز چهارشنبه (۲۹ سنبله) در ساحه‌ی «تنگی سبزچوب» که یک منطقه‌ی پشتون‌نشین است، در نخست دستگیر و سپس به طور فجیعی یکی را سر بریده و دیگری را تیرباران کرده اند.

این منابع اضافه کرده اند که مردان مسلح ناشناس پس از دستگیری این دو نفر، پدر را تیرباران کرده و پسر را گردن بریده است.

منابع می‌گویند که «حاجی حسن» همراه با پسرش «علی‌خان» از منطقه‌ی پشتون‌نشین به مقصد روستای «سیاه‌بغل» در حرکت بوده‌اند که از سوی این افراد دستگیر و سپس به قتل رسیده‌اند.

اما یک منبع دیگر افزوده است که طالبان به مردم محل خبر داده‌اند که «حاجی حسن» و پسرش در ساحه‌ی «تنگی سبزچوب» به قتل رسیده‌اند. این منبع گفت که گردن هردو نفر با چاقو بریده شده است.

علت و انگیزه‌ی قتل این پدر و پسر مشخص نشده است.

طبق اظهارات منابع، شماری از افراد با هویت‌های مشخص از چند مدت به این طرف به‌گونه‌ی علنی به ساکنان منطقه‌ی هزاره‌نشین جوی‌نو هشدار می‌دهند و آنان را به کوچ اجباری از این منطقه تهدید می‌کنند.

به‌گفته‌ی منابع، ساکنان محل «از ترس به طالبان اسم این افراد را گرفته نمی‌توانند؛ زیرا می‌ترسند که خود طالبان دست نداشته باشند».

مسئولان محلی طالبان در ولایت ارزگان تا اکنون در این باره به‌صورت رسمی چیزی نگفته‌اند.