پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اشراف کرونای افغانی

چین تلاش دارد کرونا وارد افغانستان نشود

۱۹ دلو ۱۳۹۸

همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا در چین، سفیر این کشور در کابل می‌گوید که تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع آن به افغانستان ادامه دارد.

روزنامه سیاه و سفید:

وانگ یو، سفیر چین در کابل در دیدار با محمد هارون چخانسوری، معین سیاسی و سرپرست وزارت خارجه افغانستان، اطمینان داده است که وضعیت در چین رو به بهبود است و موارد ثبت شده مبتلا به کروناویروس در بیرون از آن کشور به یک درصد میرسد.

آقای وانگ یو روز جمعه هفتم فبروری (۱۸ دلو) در صفحه تویتراش نوشت: “ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس به افغانستان انجام خواهیم داد.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که در این ملاقات سفیر چین در مورد آخرین انکشافات در مورد تحقیقات علمی دولت چین برای یافتن واکسین و تداوی بیماران مبتلا به کروناویروس معلومات داده است.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است: “سرپرست وزارت امور خارجه از همکاری و حمایت دولت چین با محصلان افغان مقیم شهر ووهان و هماهنگی دوامدار سفارت این کشور مقیم کابل با وزرات صحت عامه افغانستان ابراز قدردانی کرده و خواهان ادامه و توسعه این همکاری‌ها گردید”.

پیش از این وزارت صحت عامه تدابیر جدی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس در میدان‌های هوایی و بنادر آن کشور اتخاذ کرده است.

وزارت صحت عامه افغانستان هفته گذشته همچنان اعلام کرد که برای انتقال حدود ۵۰ محصل افغان و خانواده‌های شماری از این محصلان آمادگی کامل گرفته شده است، اما آن وزارت از خطر انتقال این محصلان به افغانستان به دلیل احتمال خطر انتقال کروناویروس توسط آنان، هشدار داده بود.

این ویروس کشنده تا اکنون جان۶۳۷ نفر را در چین گرفته و بیش از ۳۱۲۱۱نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده است.