پربیننده ها

مارا در فیس بوک دنبال کنید

اکراین باز

حمله اوکراین به یک پایگاه هوایی ارتش روسیه خنثی شد!

۱۷ ثور ۱۴۰۲

حمله اوکراین به یک پایگاه هوایی ارتش روسیه خنثی شد!

روسیه اعلام کرد طرح حمله به یک میدان هوایی راداری در فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری مرز اوکراین را خنثی کرده و و یک گروه «خرابکار» هم بازداشت شدند.

عوامل این حمله شامل خلبان و دیگر اعضا با یک هواپیمای سبک از اوکراین وارد روسیه شده بودند و نیروهای امنیتی آن‌ها را در منطقه «تولا» بازداشت کردند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق به کشف و خنثی سازی تلاش سیستم اطلاعاتی اوکراین برای حمله به یک فرودگاه نظامی در مرکز روسیه شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، سازمان امنیت فدرال روسیه در گزارش خود ادامه داد که قرار بود سیستم اطلاعاتی اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره به یک فرودگاه نظامی در مرکز روسیه حمله ور شوند؛ اما پیش از مبادرت به انجام این کار اقدام آنها خنثی شد.

سازمان امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای که در وب سایت این نهاد منتشر شد، اعلام کرد که هدف این پهپادهای A-۵۰ فرودگاه سورنی در منطقه ایوانوف واقع در ۷۰۰ کیلومتری مرز اوکراین بود.

به گزارش رویترز، سازمان امنیت فدرال روسیه افزود: پس از این کشف، یک گروه خرابکار نیز در خاک روسیه شناسایی شد که هماهنگی و مدیریت آن توسط کارکنان سرویس ویژه اوکراین انجام می‌شد.